בהרבה יותר קל לנו לצאת לפעולה כשאנחנו רואים לאן אנחנו הולכים.
הוודאות נותנת לנו סוג של ביטחון או קרקע, ואנחנו יודעים היכן להניח את הצעד הבא שלנו. אותה וודאות מבוססת על דברים שאנחנו "יודעים" והן הופכים בתוכינו לעובדות: אנחנו יודעים במה אנחנו עובדים, מי הלקוחות שלנו, מה הסדר היום שלנו, אנחנו יודעים את המשמעות של השירות שאנחנו נותנים ללקוחות שלנו, אנחנו יודעים לאן אנחנו רוצים להגיע, ומה הדרך שאנחנו מאמינים שתביא אותנו לשם.
וכל הסדר הזה סביב מה שאנחנו "יודעים", מייצר בתוכנו בסופו של דבר סוג של זהות- כשאנחנו יודעים מה אנחנו עושים- אנחנו יודעים מי אנחנו.
אבל החיים כמו החיים לא תמיד משחקים איתנו את המשחק שאנחנו מתכננים. ובהחלט עלולים להתקיל אותנו בהפתעה לא קרואה כמו הקורונה- ההסגר, וכל המהפך הכלכלי שאנחנו נמצאים בעיצומו. פתאום כל מה שידענו על העסק שלנו על המוצרים, על הקהל שלנו, עומד בסימן שאלה.
ניראה שהקהל שלנו משנה את הצרכים שלו והוא בפוקוס על משהו אחר ממה שהתרגלנו להציע לו, ייתכן שהמוצר שלי היה מבוקש אבל בעקבות הקורונה הוא מצטייר כמוצר של מותרות וזה מרגיש שזה לא בדיוק נמצא על סדר העדיפויות של הלקוח כרגע.
השינוי הלא צפוי הזה מפגיש אותי עם מצב של חוסר וודאות- אנחנו לא יודעים לאן הדברים משתנים, לכמה זמן הם משתנים והאם כדאי להשקיע מאמצים כדי להטמיע שינויים בעסק שלנו או שזה יעבור עוד לפני שנצליח להבין משהו...
ואם דיברנו על כך שבזמנים של וודאות יותר קל לנו לדעת מי אנחנו ולאן אנחנו הולכים
מין ההכרח שבזמנים של חוסר וודאות אנחנו עלולים לשאול את עצמנו שאלות כמו מי אנחנו ומהי הזהות העסקית החדשה שלנו, בעיקר אם אנחנו שייכים לאותו סקטור שנאלצו להפסיק לגמרי את השירות שלהם.
כי מעבר לירידה בהכנסות זה עלול לעמת אותנו עם שאלה של מי אנחנו עכשיו, כשאנחנו לא יכולים לעזור ולהיות משמעותיים, כאלה שתורמים ויוצרים שינוי אצל הלקוחות שלנו.
אלו שאלות שחשוב לנו לגעת בהם, כי הם אולי לא פשוטות אבל הן מאפשרות לנו למצוא דרכי פעולה חדשות בעסק שהן יותר מתאימות למי שאנחנו.
דווקא באותם המקומות שבהם אנחנו חווים חוסר וודאות יש לנו את האפשרות לגעת בתוכינו
בתודעה יציבה- מקום פנימי שמאפשר לנו להישען עליו ומאפשר לנו לצאת לפעולה
ואלו 3 הדרכים שמאפשרים לנו לגעת בו :
להיצמד להווה ולעבוד עם מה שיש- ביטחון הוא סוג של אשליה מדומה, אין לנו באמת שליטה על המציאות. כל השינויים המהירים שעברנו הכניסו אותנו ללופים מחשבתיים אין סופיים של דאגה ולחץ על מה יהיה?!... והאמת היא שאף אחד לא יכול לדעת מה יהיה... אז במקום זאת אנחנו יכולים להישאר מחוברים להווה ולנסות לעבוד עם מה שיש. פשוט תעשו רשימה של מה "יש" עכשיו, שאפשר לקחת אותו בדרך יצירתית ,לחזק אותו ולשנות אותו גם אם זה כדי לבנות עתיד, כי גם משבר הקורונה בסופו של דבר יעבור.
משמעות חדשה מאפשרת להתחבר לזהות חדשה- זה לא סתם שעם תחילת ההסגר הרשת הוצפה במתנות ושירותים בחינם. ככל שאנחנו מצליחים להמשיך ולהיות משמעותיים ולהשפיע על האחר לטובה, במיוחד בזמן משבר זה מחבר אותנו לזהות חדשה של לנתינה ,נדיבות, וחמלה או במילים אחרות תחושת שייכות גדול ואהבת הזולת (וחשוב לזכור שכשאנחנו עוזרים לאחרים אנחנו בעצם עוזרים לעצמנו♥)
מנהיגות פנימית- בזמנים כאלו כל עצמאי מרגיש שהוא עומד מול אפשרות בחירה. אנחנו יכולים לטעון שאנשים לא ילכו אחרינו לשיעורי דיגיטל, שזה לא אותו הדבר... ואנחנו יכולים להוביל אותם אחרינו לתקשורת חדשה - שבה הטכנולוגיה פותחת בפנינו אפשרויות חדשות של אינטימיות וקירבה. נכון לא כולם ילכו אחריכם ויהיו גם סקפטים אבל אלו שכן יגיעו ירוויחו בגדול ואתם תרוויחו ערוצי תקשורת חדשים שירחיבו את מעגלי ההכרות שלכם. (ויגדילו את הקהל שעוקב אחריכם)
כשאנחנו מבינים ועובדים על 3 הדברים האלו בעולם הפנימי שלנו
בהרבה יותר קל לנו לפתח בתוכינו גמישות מחשבתית, יצירתיות, יציאה לפעולה,
ואין סיכוי שנאבד את עצמנו, גם כשהכל בלאגן.
♥
גלית שמש- יעוץ עסקי ואימון תודעתי- שיווק ככלי להתפתחות אישית
Comentarios